SUKOI SU35

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Miér Ene 25, 2017 11:10 pm

Compatriotas nick7777 y vudu 1, para hacer un poco de historia, para que visualicemos de donde sale el futuro alistamiento del SU-35, con este video fue donde se realizó el interés por dicho avión:


Venezuela confirma interés en aviones sukhoi Su-35 .

Aquí les dejo un video de la aviónica y capacidades del mismo:

SU 35 Most Technologically Advanced Maneuverable Aircraft Ever Built.


KPrNO-35 integrated fire-control and navigation system and MAK-35 multifunction system

 
Como podrán acordar les dejo la primera imagen  que arregle del SU-35 y una hecha por Chute, con los emblemas de la AMB:

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Ene 26, 2017 12:25 pm

que será de la vida del camarada chutes, scratch
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Jue Ene 26, 2017 6:16 pm

ESTUVO por FMG, combatiendo con guaripete y pipillo   pero desde hace un año


No he sabido de ellos.....

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Dom Ene 29, 2017 9:24 pm

Compatriotas para que visualicen cómo será el simulador de SU-35, tanto en imágenes como en video, para estimar cual sería el espacio para la construcción de sus instalaciones:



 
Imágenes de  fotografersha.livejournal.com

 
Simulador do Su 35
https://www.youtube.com/watch?v=zDBVGqBFhyk

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 5:53 pm

Anjá...imágenes y arte autoría de adolfo alfonzo Wink Twisted Evil Laughing Laughing :





CRÉDITOS :ADOLFO ALFONZO Y SU EQUIPO.




Ya se leen lamentos y sollozos en narculombia,jajaja Laughing Laughing Laughing Razz


Última edición por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 11:58 pm, editado 1 vez
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Jue Feb 02, 2017 6:59 pm

JEJEJEJE,  YA HAY ESBOZOS  y le mandaron a hacer otros....   pa ciertos dragonzuelos   no seee quien quita...

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 7:13 pm

@vudu 1 escribió:JEJEJEJE,  YA HAY ESBOZOS  y le mandaron a hacer otros....   pa ciertos dragonzuelos   no seee quien quita...


24 su-35 son 8 x 24 toneladas de bombas para ponerselas a los narcolombittchss, Laughing
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 8:01 pm

@nick7777 escribió:El anunció reciente de ampliar el número de bimotores de superioridad aérea,parece haberse decantado hacia el sistema SU-35,del fabricante KNAapo,actalmente KNAZ,el cual ha finalizado su producción de modelos SU-30 de la serie MK2,de la cual son usuarios,china,vietnam y venezuela,entre otros.
Venezuela habría adquirido un ejemplar de SU-30 ADICIONAL,y 12 SU 35 para un nuevo grupo aéreo.























Esto lo coloco para que no digan luego que no dimos la primicia acá....porque ya andan los narcoforistas haciendo bulla con lo del su-35 como si ya no lo hubiésemos adelantado de acuerdo a nuestro análisis....era más que obvio...
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 9:11 pm

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 9:41 pm

Una vez más..observa:es el modelo BM("modernización profunda"),

un texto sobre el mismo:

Su-35 multi-role fighter
On the world fighter market Russia’s Sukhoi is pinning its hopes, in the near future, on a substantially modernized Su-35 multi-role fighter. The model must be an interim type between today’s Su-30MK in various configurations and a prospective fifth-generation fighter, whose deliveries may start in the second half of the next decade. The Su-35 is a 4++ generation aircraft employing technologies of the fifth generation. They make it superior to all other 4th generation fighters now under development worldwide. In 2009-2015, thanks to these technologies, the Su-35 will dominate the world market, outperforming other proposed multi-role fighters.
The first experimental Su-35, completed in summer 2007 at Komsomolsk-na-Amure Aviation Production Association (KnAAPO) first appeared at Russia’s MAKS-2007 air show.
A new aircraft with an old name
The Su-35 has long been a brand name in the aviation world. Since 1992, an export version of the Su-27 fighter (created under the order of the Russian Air Force) has been demonstrated at international air shows. At the turn of the millennium, Su-35 fighters participated in the tenders of Korean and Brazilian air forces. By the mid-decade of the new century, a general concept emerged of a considerably modified Su-27 fighter, which retained the name of Su-35.
What is new in the Su-35? First off, the fighter will get an improved airframe, which will dramatically increase its service life to 6,000 hours, 30 years of operation (the time before the first test and recondition and the between-repairs period has been increased to 1,500 hours, or 10 years of operation). Aerodynamically it is similar to the Su-27. But unlike the Su-30MKI it will feature no canard fins. All the three channels will have electrically signaled control without mechanical cabling. The use of a new integrated control system (developed by MNPK Avionika Moscow-based Research and Production Association) simultaneously performing functions of several systems – remote control, automatic control, limiting signals system, air signals system, chassis wheels braking system – will enhance the fighter’s handling capability and maneuverability.
Among the Su-35 design features, worth of note is the absence of an overhead brake flap, a standard characteristic of the Su-27. Its functions are performed by an active rudder. The Su-35 chassis has been reinforced because of the increased takeoff and landing weight of the aircraft. For the same reason, the front bearing has two wheels. The improved radar stealth reduces the reflectance of the Su-35 in the X radio waveband and in the angle range of ±60°.
The “heart” of the aircraft
Another important difference of the Su-35 from predecessors from the Su-27 family is the use, in its power plant, of new engines with an increased thrust. Those engines, known as 117S, have been developed by NPO Saturn Research and Production Association.
In terms of engineering, the engines are substantially modified AL-31F production engines employing fifth-generation technologies. They use a new fan, new high and low pressure turbines, and a new digital control system. A provision is made for using a vectored thrust nozzle. The modernization has increased the engine special mode thrust by 16%, up to 14,500 kgf. In the maximum burner-free mode it reaches 8,800 kgf. Compared to today’s AL-31F engines, their capabilities will grow substantially, by 2 to 2.7 times. For instance, the between-repair period will grow from 500 to 1,000 hours (the operating period before the first overhaul is 1,500 hours). The designed period will vary between 1,500 and 4,000 hours.
The 117S engines will be co-produced by Ufa-based Motor Building Association and Rybinsk-based NPO Saturn Research and Production Association. The first production 117S engines were delivered to KnAAPO in early 2007 for testing on the first experimental Su-35 aircraft.
New onboard systems
The distinctive feature of Su-35 is the employment of a new suite of onboard instruments. Its core is the information management system (IMS), which integrates functional, logical, informational and software subsystems into a single complex that ensures the interaction between the crew and equipment. The IMS includes two central digital computers, commutation and information devices and an indication system built on the “all-glass cockpit” concept.
The core of the Su-35 cockpit instrumentation suite are two full-color multi-function liquid crystal displays of MFI type, a multi-function panel with a built-in display processor, a wide angle collimatory display on the windshield and a control and indication panel.
MFI multi-function displays with a built-in processor measure 9 x 12 inches (diagonal 15 inches) and have a resolution of 1400x1050 pixels. They are intended for reception, processing and production, in a multiple window mode, of graphic, numeric, alphabetic and symbolic information. They also present televised information received from onboard TV sensors and impose on it synthesized numeric, alphabetic and symbolic information. Besides, they produce and send video signals in a digital format to the video record unit. The multi-function panel with a built-in display processor presents the required information and issues commands by pushing the buttons on the button array at any time in flight. The airborne collimatory display with a built-in processor monitors the space beyond the cockpit. The information is processed by control signals. The collimator angle of view is 20x30о.
The onboard systems and armament in the new cockpit of Su-35 are controlled by buttons and switches on the aircraft control joystick and engine control levers as well as by a button array on multi-function displays. Thus the HOTAS concept is realized on this type of aircraft. The displays and some other avionics systems of Su-35 are developed by Instrument Design Bureau of Ramenskoye and affiliated companies of Tekhnokompleks Research and Production Association.
“Eyes and ears”
The core of the Su-35 armament is a new radar control system with a phased antenna array (Irbis-E). It features unique capabilities in terms of the target detection range. This is a development V V Tikhomirov Research Institute of Instrument Production. In design, this is an X-waveband multi-role radar with a passive phased antenna array (PAA) mounted on a two-step hydraulic drive unit (in azimuth and roll). The antenna device scans by an electronically controlled beam in azimuth and angle of elevation in sectors not smaller than 60°. The two-step electro-hydraulic drive unit additionally turns the antenna by mechanic means to 60° in azimuth and 120° in roll. Thus, in using the electronic control and mechanical additional turn of the antenna, the maximum deflection angle of the beam grows to 120°.
Irbis-E radar control system detects and tracks up to 30 air targets, retaining continuity of space observation and engaging up to eight targets. The system detects, chooses and tracks up to four ground targets in several map-making modes with various resolution at a range of up to 400 km, without stopping to monitor the airspace.
Irbis-E radar detects air targets with an absolute cross section of 3 m2 on a head-on course at a range of up to 400 km.
Being an improvement on radars with a PAA, Irbis has much better capabilities: expanded (by more than twice) operating frequency band, increased from 70о to 120о target detection and tracking zone in azimuth, substantially (by 2-2.5 times) increased effective range, improved anti-jamming capability, etc. In this aspect, Irbis is comparable to the best foreign counterparts, outperforming most of the US- and Wes-European-made radars with passive and active PAA.
The Research Institute has been developing Irbis since 2004. By now, the engineering prototypes of the system have passed the required bench trials. The first of them has been installed on the Su-30MK2 flying laboratory and is undergoing flight tests. The first flight of the flying laboratory with Irbis onboard occurred in early 2007 at Gromov Flight Test Institute. During the flight, the laboratory proved the superior performance of the new radar in the air-to-surface operating mode.
Among other new onboard systems of the Su-35 is modern navigation and radio communication equipment, systems maintaining fighters operation in a formation and a highly efficient electronic countermeasures suite. The component package of the latter and its complementation with specific jamming devices can be determined by the customer.
Armament
In addition to the armaments onboard the modern Su-30MK, it is planned to additionally arm the Su-35 with new types of air-to-air and air-to-surface guided missiles, including long-range types. The maximum ordnance load of the Su-35 is 8,000 kg. This is placed in 12 weapon stations. "
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 9:53 pm






The Su-35BM was unveiled at the Aerosalon MAKS air show in Moscow in August 2007 and its first flight was in February 2008. The SU-35BM entered into serial production as the Su-35S for the Russian Air Force in 2010.


Su-35 Flanker-E cockpit

The cockpit has a central control column and is fitted with a Zvesda K-36D-3.5E zero-zero ejection seat which allows the pilot to eject at zero speed and at zero altitude.
The aircraft has a quadruplex, digital fly-by-wire control developed by the Avionika Moscow Research and Production Complex JSC (MNPK Avionika).
The cockpit is fitted with two 230mmx305mm high-resolution MFI-35 liquid crystal displays with a multifunction control panel and a IKSh-1M head up display with a wide 20°x30° field of view.
The pilot has two VHF/UHF encrypted radio communications systems and a jam-resistant military data link system between squadron aircraft and between the aircraft and ground control. The navigation system is based on a digital map display with a strapdown inertial navigation system and global positioning system.
Compared to the Su-27 design from which it is derived, the front fuselage diameter of the Su-35 has been increased to accommodate the larger 900mm-diameter antenna of the Irbis-E radar.
High-strength, low-weight, composite materials have been used for non-structural items such as the radomes, nose wheel, door and leading-edge flaps. Some of the fuselage structures are of carbon fibre and aluminium lithium alloy.

Weapons

The aircraft has 12 hardpoints for carrying external weapons and stores.
Each wing has four hardpoints – one on the wingtip and three under-wing stations. There are two hardpoints on the underside of the fuselage on the centreline and one under each engine.

Missiles

The aircraft's air-to-air missiles can include the Vympel R-27 (Nato designation AA-10 Alamo), the Vympel radar-guided medium-range R-77 (AA-12 Adder) and the Vympel short-range infrared-guided R-73E (AA-11 Archer).
The aircraft's air-to-surface missiles include the Molniya Kh-29 (AS-14 Kedge) tactical missiles, the Kh-31P (AS-17 Krypton) anti-radiation missiles and the long-range Kh-58UShE (AS-11 Kilter) anti-radiation missiles.
The Su-35 anti-ship missiles include Kh-31A, the long-range Kh-59MK (AS-18 Kazoo), the long-range Kalibr and the NPO Mashinostroenia heavy long-range Yakhont missile.

Ordnance


The Su-35 can be armed with a range of guided bombs, including the KAB-500Kr TV-guided bomb, KAB-500S-E satellite-guided bomb, LGB-250 laser-guided bomb, Kab-1500Kr TV-guided bomb and KAB-1500LG laser-guided bomb.

The aircraft can also be armed with 80mm, 122mm, 266mm and 420mm rockets.

Guns



The Gryazev-Shipunov 30mm GSh-30-1 gun is fitted in the starboard wing root with 150 rounds of ammunition.

Sensors


The X-band multimode phased array Irbis-E radar is supplied by Tikhomirov Scientific-Research Institute of Instrument Design (NIIP), based in Zhukovsky. Irbis-E is a high-performance radar designed for the Su-35 aircraft.





The 900mm passive phased array antenna is mounted on a hydraulic actuator for mechanical steering. The electronic steering provides azimuthal and elevation coverage of 60°. With both mechanical and electronic scanning the coverage is 120°.

The radar can detect low-observable and stealth aircraft, unmanned air vehicles and missiles with a radar cross section of 0.01m² at ranges to 90km. Radar modes include air-to-air, air-to-ground, air-to-sea, mapping, Doppler beam and synthetic aperture radar modes. It can detect and track up to 30 airborne targets with a radar cross section (RCS) of 3m² at ranges of 400km using track-while-scan mode.

Infrared search and track


The infrared search and track fire control system, OLS-35 IRST, includes an infrared sensor, laser rangefinder, target designator and television camera. The accuracy of the laser rangefinder is 5m CEP (circular error probability), to a maximum range of 20km against airborne targets and 30km against ground targets. The OLS-35 is a high-performance system with ±90° azimuthal and +60°/-15° elevation coverage.

The system's acquisition range against a non-afterburning target is 50km forwards and 90km rearward. The Su-35 can also be fitted with a UOMZ Sapsan targeting and laser designation pod.

Su-35 countermeasures


The aircraft's electronic warfare suite includes a radar warning system, radar jammer, co-operative radar jamming system, missile approach warner, laser warner and chaff and flare dispenser.

Engines


The aircraft is powered by two Sturn / UFA AL-31F 117S turbofan engines with thrust-vectoring nozzle control, each supplying 86.3kN thrust or 142.2kN with afterburn. The engines were developed jointly by Sukhoi, Saturn and UMPO.

The total fuel capacity is 14,350l. In order to increase the unrefuelled range and endurance compared to earlier models the Su-35 incorporates additional tailfin and fin-root tanks. The fuel tanks are of aluminium lithium construction and are located in the wings, fuselage and in the square-tip twin tailfins. The unrefuelled range on internal fuel is 1,580km.

For in-flight refuelling the aircraft is equipped with a refuelling probe on the port side of the nose. Two external fuel tanks, type PTB-2000, provide an additional 4,000l of fuel. The ferry range with two external tanks is 4,500km.

Performance


The aircraft can fly at a maximum speed of 2,390km/h. The normal and ferry ranges of the aircraft are 3,600km and 4,200km respectively. The maximum altitude is 18,000m. The Su-35 weighs around 18,400kg and the maximum take-off weight is 34,500kg.


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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 10:00 pm

ENGINES 

Use of high-thrust engines is a significant differentiator of Sukhoi Su-35 from predecessor Su-27 family jets. The new engines were developed by NPO Saturn, a UEC subsidiary, and are known under the 117S designation. 

The new engines are essentially a deep upgrade of production AL-31F engines, with fifth-generation technologies used in the upgrade. The upgrade has increased the engine’s thrust by 16% to 14,500 kgf with afterburners and to 8,800 kgf maximum dry thrust. The engine has a significantly improved expected life (by a factor of 2x – 2.7x) compared to the production AL-31F: from 500 to 1,000 hours between repairs (and to 1,500 hours running time before the first overhaul), with the total expected life increasing from 1,500 to 4,000 hours. 

Two engine manufacturers – the Ufa Engine Manufacturing Company (UMPO) and Rybinsk-based NPO Saturn – will manufacture 117S engines in cooperation with each other. The manufacturing partners, NPO Saturn and UMPO, have decided to share equally the scope of work to manufacture 117S engines. 


AVIONICS AND EQUIPMENT 

The avionics used in the new jet are a completely new system of onboard electronics. The entire complement of Sukhoi Su-35 electronics is integrated into a single system. 

Avionics and other equipment are integrated into a single cohesive system by an information processing and control system, which comprises two digital CPUs, interface and data conversion systems, and a head-up display (HUD) implementing the glass cockpit concept. 

The Su-35 has two MFI-35 large color multi-functional LCDs, a multi-functional panel with an integrated display processor, a wide-angle collimated head-up display superimposed over the windscreen and a control panel in the cockpit. 

These indicators and a range of other avionics systems of the aircraft were developed by the Ramenskoye Instrument Design Bureau, also a Concern Radioelectronic Technologies (KRET) subsidiary. 

KRET engineers also designed a new navigation system for the fighter jet – the BINS-SP-2 strap-down inertial navigation system. 

The navigation system can identify the aircraft’s location independently from satellite positioning and without communicating with ground-based systems, at accuracy levels double those offered by earlier versions. BINS-SP-2 has an expected operating life of 10,000 hours, nearly double that of currently available comparable navigation systems. 

Incidentally, this state-of-the-art navigation system, created from scratch by KRET subsidiaries, will be also used in the Fifth-Generation advanced front-line aircraft system. 

Airborne IRBIS Radar 

While lacking an APAR, the Su-35 radar system can detect targets at distances up to 400 kilometers, as well as tracking up to aerial targets and engage up to eight of these targets simultaneously. 

Sukhoi Su-35S has owes these capabilities to its new Irbis phased-array radar control system. The system was developed by Tikhomirov Instrument Engineering Research Institute, a KRET subsidiary, and is being manufactured by the Ryazan State Instrument Factory, another subsidiary of KRET. 

The state-of-the-art system enables Sukhoi Su-35S to detect quickly and track simultaneously up to four ground targets or up to 30 airborne targets, as well as engaging up to eight airborne targets at the same time. Besides, the radar control system has the friend-or-foe identification capability for aerial and maritime objects, is capable of identifying the class and type of airborne targets and take aerial photos of the ground. 

The system can be used in any weather at any time of the day, and remain effective in the face of interference, either natural or organized by the enemy electronic warfare systems. 

An oscillator with peak power output of 20 kW used in the passive phased array radar makes Irbis the most powerful radar control system in the world. 

This puts the Sukhoi Su-35S radar system on par with the best state-of-the-art international designs, and ahead for most US and European active and passive phased array radars. 



http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/158684/russia-touts-su_35s-before-zhuhai-presentation.html
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 10:44 pm

El radar "irbis-E" es un radar con 400 km de alcance,capaz de trakear 30 blancos y atacar a 8 de ellos simultáneamente;no hay 8 kfeteras en capacidad de volar en este momento en toda la narcocolonia,así que ,con 12 su-35,vamos sobrados....sin embargo,no es descartable ,que el su-35 venezolano,esté equipado con el radar AESA ZHUK-MAE...dadas sus evidentes ventajas como "janmer" y sensor LPI ...UNA SOLUCIÓN DE COMPROMISO SERÍA EL USO DE AMBOS RADARES.

The Su-35’s IRBIS-E passive electronically scanned array (PESA) radar is hoped to provide better performance against stealth aircraft. It is claimed to able to track up to thirty airborne targets with a Radar-cross section of three meters up to 250 miles away—and targets with cross-sections as small 0.1 meters over fifty miles away. However, PESA radars are easier to detect and to jam than the Active Electronically Scanned Array (AESA) radars now used by Western fighters. The IRBIS also has an air-to ground mode that can designate up to four surface targets at time for PGMs.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Jue Feb 02, 2017 11:24 pm

Compatriotas nick7777 y vudu 1, muy bueno el camo realizado por Adolfo Alfonzo para los SU-35, habrá que esperar que llegue para saber cuál es la versión que se alistaría, en otro orden de ideas, ya que hay 2 escuadrones de SU-30MK2, no se a que Escuadrón irían los SU-35, será una nueva creación? O pasaran al N° 13 Simón Bolívar y los que tienen operando será la nueva creación?, habrá que esperar la disposición que tome la AMB.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Jue Feb 02, 2017 11:29 pm

@nick7777 escribió:Una vez más..observa:es el modelo BM("modernización profunda"),

un texto sobre el mismo:


Su-35 luchador multi-rol
En el mercado mundial de combate, Sukhoi de Rusia está depositando sus esperanzas, en un futuro próximo, en un luchador Su-35 sustancialmente modernizado. El modelo debe ser un tipo interino entre el Su-30MK de hoy en varias configuraciones y un futuro combatiente de quinta generación, cuyas entregas pueden comenzar en la segunda mitad de la próxima década. El Su-35 es un avión de generación 4 ++ que emplea tecnologías de la quinta generación. Ellos lo hacen superior a todos los otros combatientes de 4 ª generación ahora en desarrollo en todo el mundo. En 2009-2015, gracias a estas tecnologías, el Su-35 dominará el mercado mundial, superando a otros luchadores propuestos.
El primer Su-35 experimental, completado en el verano de 2007 en la Asociación de Producción de Aviación Komsomolsk-na-Amure (KnAAPO) apareció por primera vez en el show aéreo MAKS-2007 de Rusia.

Un nuevo avión con un nombre antiguo
El Su-35 ha sido una marca en el mundo de la aviación. Desde 1992, una versión de exportación del luchador Su-27 (creado por orden de la Fuerza Aérea de Rusia) se ha demostrado en los espectáculos aéreos internacionales. A principios del milenio, los combatientes Su-35 participaron en las licitaciones de las fuerzas aéreas coreanas y brasileñas. A mediados de la década del nuevo siglo, surgió un concepto general de un combatiente Su-27 considerablemente modificado, que conservó el nombre de Su-35.

¿Qué hay de nuevo en el Su-35? En primer lugar, el luchador obtendrá una estructura mejorada, lo que aumentará drásticamente su vida útil a 6.000 horas, 30 años de funcionamiento (el tiempo antes de la primera prueba y reacondicionamiento y el período entre reparaciones se ha aumentado a 1.500 horas, o 10 Años de operación). Aerodinámicamente es similar al Su-27. Pero a diferencia del Su-30MKI no contará con aletas canard. Todos los tres canales tendrán control de señalización eléctrica sin cableado mecánico. El uso de un nuevo sistema de control integrado (desarrollado por la Asociación de Investigación y Producción MNPK Avionika de Moscú) que realiza simultáneamente funciones de varios sistemas - control remoto, control automático, sistema de señales de limitación, sistema de señales de aire, sistema de frenado de chasis - Capacidad de manejo y maniobrabilidad del luchador.

Entre las características de diseño Su-35, vale la pena destacar la ausencia de una aleta de freno de cabeza, una característica estándar de la Su-27. Sus funciones son realizadas por un timón activo. El chasis Su-35 ha sido reforzado debido al aumento en el peso de despegue y aterrizaje de la aeronave. Por la misma razón, el cojinete delantero tiene dos ruedas. El furtivo radar mejorado reduce la reflectancia del Su-35 en la banda de ondas de radio X y en el rango de ángulos de ± 60 °.

El "corazón" de la aeronave
Otra diferencia importante de la Su-35 de los predecesores de la familia Su-27 es el uso, en su planta de energía, de nuevos motores con un mayor empuje. Estos motores, conocidos como 117S, han sido desarrollados por NPO Saturn Research and Production Association.

En términos de ingeniería, los motores son motores de producción AL-31F sustancialmente modificados que emplean tecnologías de quinta generación. Utilizan un nuevo ventilador, nuevas turbinas de alta y baja presión y un nuevo sistema de control digital. Se ha previsto el uso de una boquilla de empuje vectorizada. La modernización ha aumentado el empuje del modo especial del motor en un 16%, hasta 14.500 kgf. En el modo máximo sin quemador alcanza los 8,800 kgf. En comparación con los actuales motores AL-31F, sus capacidades crecerán sustancialmente entre 2 y 2,7 ​​veces. Por ejemplo, el período entre reparaciones crecerá de 500 a 1.000 horas (el período de funcionamiento antes de la primera revisión es de 1.500 horas). El período diseñado varía entre 1.500 y 4.000 horas.

Los motores 117S serán coproducidos por la Asociación de Construcción de Motor basada en Ufa y la Asociación de Producción y Producción de NPO Saturn de Rybinsk. Los primeros motores de producción 117S fueron entregados a KnAAPO a principios de 2007 para ensayar el primer avión experimental Su-35.

Nuevos sistemas de a bordo
La característica distintiva de Su-35 es el empleo de una nueva suite de instrumentos a bordo. Su núcleo es el sistema de gestión de la información (IMS), que integra subsistemas funcionales, lógicos, informativos y de software en un solo complejo que asegura la interacción entre la tripulación y el equipo. El IMS incluye dos ordenadores digitales centrales, dispositivos de conmutación e información y un sistema de indicación construido sobre el concepto "todo en cristal".

El núcleo de la suite de instrumentación de la cabina Su-35 son dos monitores multifunción de cristal líquido multi-función de tipo MFI, un panel multifunción con un procesador de pantalla incorporado, una pantalla de gran angular en el parabrisas y un control y Panel de indicación.

Las pantallas multifuncionales MFI con un procesador incorporado miden 9 x 12 pulgadas (diagonal 15 pulgadas) y tienen una resolución de 1400x1050 píxeles. Están destinados a la recepción, procesamiento y producción, en un modo de múltiples ventanas, de información gráfica, numérica, alfabética y simbólica. También presentan información televisada recibida de los sensores de TV incorporados y le imponen información numérica, alfabética y simbólica sintetizada. Además, producen y envían señales de vídeo en formato digital a la unidad de grabación de vídeo. El panel multifunción con un procesador de pantalla incorporado presenta la información necesaria y emite comandos pulsando los botones de la matriz de botones en cualquier momento en vuelo. La pantalla colimatoria aerotransportada con un procesador incorporado monitorea el espacio más allá de la cabina. La información es procesada por señales de control. El ángulo de visión del colimador es 20x30 ".

Los sistemas a bordo y el armamento en la nueva cabina del Su-35 se controlan mediante botones e interruptores en el joystick de control de la aeronave y las palancas de control del motor, así como por un conjunto de botones en pantallas multifuncionales. Así se realiza el concepto HOTAS en este tipo de aeronaves. Las pantallas y otros sistemas de aviónica de Su-35 son desarrollados por Instrument Design Bureau de Ramenskoye y compañías afiliadas de la Asociación de Investigación y Producción de Tekhnokompleks.

"Ojos y oídos"
El núcleo del armamento Su-35 es un nuevo sistema de control de radar con una matriz de antenas en fase (Irbis-E). Cuenta con capacidades únicas en términos del rango de detección de objetivos. Este es un desarrollo VV Tikhomirov Instituto de Investigación de la Producción de Instrumentos. En diseño, se trata de un radar multi-rol de banda de ondas X con un conjunto de antenas de fase pasiva (PAA) montado en una unidad de accionamiento hidráulico de dos pasos (en acimut y rollo). El dispositivo de antena explora por un haz controlado electrónicamente en acimut y ángulo de elevación en sectores no menores de 60 °. La unidad de accionamiento electrohidráulico de dos etapas gira adicionalmente la antena por medios mecánicos a 60 ° en azimut y 120 ° en rollo. Por lo tanto, al utilizar el control electrónico y el giro mecánico adicional de la antena, el ángulo de deflexión máximo del haz crece hasta 120º.

El sistema de control de radar Irbis-E detecta y controla hasta 30 objetivos aéreos, manteniendo la continuidad de la observación del espacio y contratando hasta ocho objetivos. El sistema detecta, elige y rastrea hasta cuatro objetivos de tierra en varios modos de toma de mapa con varias resoluciones en un rango de hasta 400 km, sin detenerse a monitorear el espacio aéreo.

El radar Irbis-E detecta blancos aéreos con una sección transversal absoluta de 3 m2 en un recorrido directo hasta una distancia de hasta 400 km.

Al ser una mejora en los radares con un PAA, Irbis tiene capacidades mucho mejores: ampliado (por más de dos veces) la banda de frecuencia de operación, aumentó de 70 to a 120 î la detección de objetivos y la zona de seguimiento en acimut, sustancialmente (2-2,5 veces) , Capacidad mejorada anti-jamming, etc. En este aspecto, Irbis es comparable a las mejores contrapartes extranjeras, superando a la mayoría de los radares estadounidenses y europeos de Wes con PAA pasiva y activa.

El Instituto de Investigación ha estado desarrollando Irbis desde 2004. Hasta ahora, los prototipos de ingeniería del sistema han pasado los ensayos de banco requeridos. El primero de ellos se ha instalado en el laboratorio de vuelo Su-30MK2 y se está sometiendo a pruebas en vuelo. El primer vuelo del laboratorio de vuelo con Irbis a bordo se produjo a principios de 2007 en Gromov Flight Test Institute. Durante el vuelo, el laboratorio demostró el rendimiento superior del nuevo radar en el modo de operación aire-superficie.

Entre otros nuevos sistemas a bordo del Su-35 está la moderna navegación y equipos de comunicación por radio, sistemas que mantienen la operación de los luchadores en una formación y una suite de contramedidas electrónicas altamente eficientes. El paquete de componentes de este último y su complementación con dispositivos de interferencia específicos pueden ser determinados por el cliente.

Armamento
Además de los armamentos a bordo del moderno Su-30MK, se planea el brazo adicional del Su-35 con nuevos tipos de misiles guiados aire-aire y aire-superficie, incluidos los tipos de largo alcance. La carga de munición máxima del Su-35 es de 8.000 kg. Esto se coloca en 12 estaciones de armas.


Compatriota nick7777, si son 24 unidades como acotas seria 2 escuadrones mas, donde continuaría la duda sobre si seria 2 nuevos escuadrones, buena la última versión BM yo sé quién diría eso si está mal, porque la inversión en dinero para alistar 48 unidades de estas características (SU-30MK2 y SU-35BM), con lo pichirre que son, más la puesta operativa, los diferentes gasto de instalaciones de resguardo y mantenimiento, serían más desembolsos.

Aquí te dejo la traducción de lo nos estas compartiendo.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Jue Feb 02, 2017 11:55 pm

@Chaco escribió:
Compatriotas nick7777 y vudu 1, muy bueno el camo realizado por Adolfo Alfonzo para los SU-35, habrá que esperar que llegue para saber cuál es la versión que se alistaría, en otro orden de ideas, ya que hay 2 escuadrones de SU-30MK2, no se a que Escuadrón irían los SU-35, será una nueva creación? O pasaran al N° 13 Simón Bolívar y los que tienen operando será la nueva creación?, habrá que esperar la disposición que tome la AMB.

CLARAMENTE,LA VERSIÓN SERÁ LA BM DE EXPORTACIÓN:y serán 12 su-35 ,al menos para comenzar ;es factible que decidan convertir el GAC-16 EN UN GRUPO MIXTO CON ESOS 12 SU35 + LOS F-16 REMANENTES,pues los f-16 aún tienen vida útil en sus células y motores,y al menos 10 años más tendremos a los f-16,por algo s eles vá a pintar con el nuevo camuflaje de adolfo alfonzo:



**créditos a ADOLFO ALFONZO Y SU EQUIPO 

OTRA OPCIÓN:si los muchachos del GAC-16 consiguen poner operativos  como mínimo 16 de sus 20 aviones f-16,entonces los SU-35 irían a conformar otro GAC,y es factible que el contrato fuese por más su-35,en concreto por 24 su35;esto tiene lógica,dado la necesidad de adelantar los trabajos de media vida en los sukoi-30 y no ocasionar un bajón operativo muy acentuado en la flota de cazas de superioridad aérea.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Vie Feb 03, 2017 2:08 am

Compatriota nick7777, entiendo que planteas, ahora por el nombre epónimo del Grupo N° 13 Simón Bolívar, yo colocaría los SU-35BM, donde hay que recordar que los Grupos Aéreos de Cazas son N° 11, N° 12, N° 13 y N° 16, donde la AMB sabe lo que está haciendo, habrá que esperar como realizan las distribución de unidades, ya que está aumentando el número de cazas de altas prestaciones, hay que recordar que los SU-30MK2 están en GAC N°  11 (12 und) y N° 13 (12 und) en los otros 2 están N° 12 (Hongdu K-8W Karakorum) y N° 16 (Lockheed Martin F-16A Fighting Falcón), el camo de estos últimos se van a ver muy bien mis felicitaciones a Adolfo Alfonzo.

 
Es claro que hay que mantener la operatividad de los Grupos Aéreos de Cazas con SU-30MK2, al llegar a su mantenimiento y actualización de los 10 años operativos, recuerda que también están por alistarse los Hongdu L-15 Falcón, con 24 unidades, yo los repartiría entre GAC N° 12 y 16, pasaría todos los SU-30MK2 al GAC N° 12 y al N° 13 los SU-35BM, no sé qué te parece y de esta manera no se generaría otro grupo donde todos serian con 24 unidades.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Vie Feb 03, 2017 7:34 am

@Chaco escribió:
Compatriota nick7777, entiendo que planteas, ahora por el nombre epónimo del Grupo N° 13 Simón Bolívar, yo colocaría los SU-35BM, donde hay que recordar que los Grupos Aéreos de Cazas son N° 11, N° 12, N° 13 y N° 16, donde la AMB sabe lo que está haciendo, habrá que esperar como realizan las distribución de unidades, ya que está aumentando el número de cazas de altas prestaciones, hay que recordar que los SU-30MK2 están en GAC N°  11 (12 und) y N° 13 (12 und) en los otros 2 están N° 12 (Hongdu K-8W Karakorum) y N° 16 (Lockheed Martin F-16A Fighting Falcón), el camo de estos últimos se van a ver muy bien mis felicitaciones a Adolfo Alfonzo.
 
Es claro que hay que mantener la operatividad de los Grupos Aéreos de Cazas con SU-30MK2, al llegar a su mantenimiento y actualización de los 10 años operativos, recuerda que también están por alistarse los Hongdu L-15 Falcón, con 24 unidades, yo los repartiría entre GAC N° 12 y 16, pasaría todos los SU-30MK2 al GAC N° 12 y al N° 13 los SU-35BM, no sé qué te parece y de esta manera no se generaría otro grupo donde todos serian con 24 unidades.

Los pilotos del GAC 12 ,hasta donde sé,no pilotan sukoi-30,recuerda que es muy alta la exigencia para ser piloto de caza en la AMBV,si tendría sentido,por ejemplo,distribuir los su-35 en uno de los GAC 11 ó  13,que ya están experimentados con los su-30,eso implicaría acaso redistribuir los su-30 entre ambos grupos o mandarlos a repotenciar/upgradear (12) ,a la par se estarían formando nuevos pilotos mientras tanto,a la vuelta del upgrade,se integrarían unos 12-18 nuevos pilotos....Venezuela dispondría de 36 su-30/35.

Ahora,seguiría el pendiente de dotar al GAC-16 con sus soñados rafale...o de pronto,con el ya contempladoJ-10  o acaso,el nuevo MIG-35.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Vie Feb 03, 2017 3:43 pm

Tan muy   habladores jajajajja, los viper es muy provable que funcionen mas de 12 pero shhhhhhhhhhhchito...

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Vie Feb 03, 2017 5:44 pm

Sip,ayer llegó un antonov AN-124,¿qué traía?:trabajo para los que van a BAEL casi todas las semanas, Wink,PUDIESEN SER LOS RESTANTES MI-35.
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Vie Feb 03, 2017 5:54 pm

HISTRIONICAMENTE posible....

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Lun Feb 06, 2017 9:22 pm

Buenooooo, empiezen a escojer el color o camuflaje... jo joooooo



So ta listo, papa.......

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Re: SUKOI SU35

Mensaje por vudu 1 el Lun Feb 06, 2017 9:48 pm

No vienen con motorpack... ni con Termales francesas jajajajajajaj.....



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Re: SUKOI SU35

Mensaje por Chaco el Lun Feb 06, 2017 10:58 pm

@nick7777 escribió:

CRÉDITOS :ADOLFO ALFONZO Y SU EQUIPO.


Compatriota vudú 1, pero el camo de los SU-35BM ya está listo por Adolfo Alfonzo:
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Re: SUKOI SU35

Mensaje por nick7777 el Mar Feb 07, 2017 6:41 am

@Chaco escribió:
@nick7777 escribió:

CRÉDITOS :ADOLFO ALFONZO Y SU EQUIPO.


Compatriota vudú 1, pero el camo de los SU-35BM ya está listo por Adolfo Alfonzo:
Ese camuflaje de camberrero al parecer lo van a adoptar para toda o casi toda la flota de aeronaves de la AMBV
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